Η ελκυστική προσφορά σε έχει προϊδεάσει, ίσως και εσύ να εγγραφείς σε ένα γυμναστήριο, εκεί είναι σίγουρο ότι με τα χρήματα που σου ζητούν θα δοκιμάσεις το exercise life style. Το ζήτημα είναι εάν στην νέα οικονομική πραγματικότητα η μείωση τιμών συμβιβάζει και με την ποιότητα εκγύμνασης. Πόσο φτηνή συνδρομή μπορείς να αγοράσεις; Ποιος; Ποιοι; θα ασχοληθούν μαζί σου με τα λιγότερα χρήματα που τους απέδωσες είναι αμφισβητούμενο, σε μια συμφωνία που είναι δελεαστική αλλά εμφανώς Μαρκετίστικη και ερασιτεχνική.
Ο ανθρώπινος παράγων – ψυχολογία
Κάποιοι επιχειρηματίες εντός και εκτός της Fitness Βιομηχανίας, άνθρωποι που άλλα δείχνουν και άλλο είναι άρχισαν να αντιλαμβάνονται ότι η προσφορά του γυμναστηρίου είναι ένα καλό δόλωμα να προσελκύσουν ανθρώπους που δεν ελκύονται από το exercise προφίλ αλλά επιζητούν να κατακτήσουν προσφορές. Με απλά λόγια δεν μου αρέσει να εξασκούμαι αλλά αυτοεπιβεβαιώνομαι στην πρακτική της συναλλαγής και της δοκιμασίας, διότι κατάφερα στην ζωή μου για μια ακόμη φορά να βρω κάτι που είναι φτηνό, άρα είμαι έξυπνος! και ικανός! τα καταφέρνω καλά που συμφώνησα με αυτή την χαμηλή τιμή.
Ο άνθρωπος τρέφεται από την ματαιοδοξία του και συχνά πέφτει στην παγίδα να θεωρεί ότι τα καταφέρνει καλυτέρα από τους άλλους μόνο που πολλές φορές αυτοί που τον κάνουν να αισθάνεται νικητής είναι αυτοί που του στήνουν την παγίδα!
Η επιχειρηματική τακτική βάλτε περισσότερους πελάτες στην επιχείρηση δώστε τους ένα τυπικό πρόγραμμα και αφήστε τους να προσπαθούν
Ο χώρος
Έχεις αναλογιστεί πως θα ήταν ο χώρος εκγύμνασης εάν τηρούσε τις χωροταξικές και υγειονομικές προδιαγραφές; εάν δεν ένιωθες πως η επιχειρηματική επιτυχία του ιδιοκτήτη να γεμίσει κατά περίπτωση τον χώρο με άσχετους –πελάτες που στριμώχνονται για να εκγυμναστούν δεν είναι μια πρόκληση στον πραγματικό επαγγελματικό προσανατολισμό του καταρτισμένου γυμναστή, o οποίος και να θέλει δεν δύναται να κάνει την εργασία του μεθοδολογικά.
Το πρόβλημα δεν είναι η μέθοδος εκγύμνασης το πρόβλημα είναι ο χώρος για να χωρέσουν περισσότεροι πελάτες
Η επιχειρηματική τακτική βάλτε περισσότερους πελάτες στην επιχείρηση δώστε τους ένα τυπικό πρόγραμμα και αφήστε τους να προσπαθούν είναι ένα βήμα πριν από την καλύτερη επιχειρηματική επιλογή, να ενοικιάσης τους ζεστούς μήνες μια πλατεία από κάποιον δήμο, να βάλεις όργανα και να προσκαλέσεις περισσότερους πελάτες να γυμναστούν μιας και θα χωρούν περισσότεροι! Έτσι θα οικονομήσεις περισσότερα χρήματα μία καλή οπορτουνιστική-ευκαιριακή ιδέα! κάτι περίπου σαν BEACH Bar.
Η νέα τακτική
Κάποιοι το κατανόησαν και για να μην χάσουν πελάτες έχουν τοποθετήσει χαμηλών αποδοχών part time νεαρούς άνδρες και γυναίκες σε θέσεις όπου με παρόμοιες τακτικές εταιρείας κινητής τηλεφωνίας σας ερωτούν, θέλετε την προσφορά μας; Στην περίπτωση του γυμναστηρίου,να σας βοηθήσω; να σας εξηγήσω; Άραγε σε ποιους ανθρώπους στοχεύουν σε αυτούς που δεν γνωρίζουν τα δικά τους Κρυφά Μυοσκελετικά προβλήματα; σε ανθρώπους που επιζητούν Fit εικόνα χωρίς συνολική εκτίμηση της φυσιολογίας τους;
Στόχος η παραπλανητική εικόνα. ¨Kοιτάξτε σας αναπτύσσουμε και κώδικα εκγυμναστικής επικοινωνίας¨
Ωραίο! αλλά για έναν επαγγελματία που γνωρίζει είναι παραπλανητικό, διότι είναι όπως σε κάποιους να τους δείχνεις πώς να τρώνε με μαχαίρι και πιρούνι αλλά δεν τους εξηγείς για ποιο λόγο πρέπει να καταναλώσουν την συγκεκριμένη τροφή. Ουσιαστικά η αλήθεια είναι πως η εκπαίδευση του ενδιαφερόμενου που επιζητεί βελτίωση ξεκίνα από το Ιστορικό, την φυσική του κατάσταση και τον επιδιωκόμενο στόχο. Παραμέτρους που τα ετήσια και εξαμηνιαία συμβόλαια ούτε κατά διάνοια παρέχουν, παρομοίως το ίδιο ίσχυε σε αρκετά γυμναστήρια στο παρελθόν με την πληρωμή μήνα-μήνα.
Γιατί συνεχίζεται το φαινόμενο
Σε περιόδους κρίσης η ανάγκη επικοινωνίας γίνεται εντονότερη, ο φόβος, το άγχος και η ανασφάλεια οδηγούν σε αυτό. Χώροι φθηνής επικοινωνίας και ταυτόχρονα αντιμετώπισης του άγχους είναι το γυμναστήριο. Ως προληπτική και επικουρική ακολουθία είναι σωστή για το κάθε άτομο, ως επαγγελματική προοπτική είναι αυτοκτονική! διότι εξαναγκάζει ακόμη και τον μέσο επαγγελματία να μειώσει τις δυνατότητες επιβίωσης του. Τα λειτουργικά έξοδα είναι υπέρογκα σε περιπτώσεις όπου ο χώρος και ο πληθυσμός δεν δύναται να υποστηρίξουν το εγχείρημα διότι η συνδρομή είναι χαμηλού κόστους . Λειτουργικά έξοδα, Νερό, ρεύμα και κυρίως το ενοίκιο συντηρούν τις δημοσιές υπηρεσίες και τον ιδιοκτήτη του κτιρίου που λαμβάνει τα ενοίκια.
τα έχουμε όλα και σας τα κάνουμε όλα σε αυτό το μήνυμα δεν υπάρχει ουσία εκγύμνασης οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε πολλές επιχειρήσεις το γνωρίζουν αυτό
Η τακτική βάλτε τους όλους να γραφτούν ‘’ρίχνει την προσδοκώμενη ποιότητα εκγύμνασης και σταδιακά απαξιώνει την οποιοδήποτε καλή ψυχολογία του προσωπικού. Παράλληλα ερασιτέχνες νέοι ιδιοκτήτες που είχαν κάποια χρήματα και οικοδόμησαν χώρους εκγύμνασης με κάποιο ΕΣΠΑ θέλησαν να προβάλουν το γυμναστήριο »glamour» όπου όλοι ενδιαφέρονται για τους άλλους, όπως ως να σου φτιάχνουν τον καλύτερο καφέ. Μια νοοτροπία εποχής που στηρίζεται σε αντιγραφές προγραμμάτων και video από το YouTube. Αρκεί να μαζέψουμε κόσμο! τώρα εάν ο χώρος εξελίσσεται σε βιομηχανία θορύβου από τους ηλεκτρικούς διαδρόμους και τις συζητήσεις των πελατών δεν προκαλεί κανένα προβληματισμό.
Μείζονος σημασία έχει το νέου τύπου γυμναστήριο να συγκεντρώνει όμορφα πρόσωπα ανδρών και γυναικών τα οποία πρέπει να προβάλλονται στο διαδίκτυο (Facebook) με μια νέα κουλτούρα όμορφης και ποιοτικής ζωής που πραγματικά μπορείς να βρεις εδώ. Μια νέου τύπου επικοινωνιακή προπαγάνδα όπου τα χαμόγελα και ο αισθησιασμός με ποζαρίσματα νεαρών κοριτσιών υπερέχουν της φυσικής κατάστασης και της επιδίωξης της σωματικής βελτίωσης.
Κάποιοι το πάλεψαν με διαφορετικό τρόπο μπλέκοντας στην παρανομία και κρατώντας το γυμναστήριο ως βιτρίνα
Οι εργαζόμενοι
Ο ερασιτέχνης πουλάει τιμές ο επαγγελματίας που γνωρίζει προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες εκγύμνασης. Μια επιχείρηση στηρίζεται στο καλά αμειβόμενο προσωπικό που γνωρίζει και προσφέρει, σήμερα με τους απλήρωτους γυμναστές τους κακώς αμειβόμενους γυμναστές και το ψεύτικο Μαρκετίστικο προφίλ ¨τα έχουμε όλα και σας τα κάνουμε όλα’’ σε αυτό το μήνυμα δεν υπάρχει ουσία εκγύμνασης. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε πολλές επιχειρήσεις το γνωρίζουν αυτό, για αυτούς είναι μια δουλειά χόμπι ένα μεροκάματο έως να βρουν κάτι πιο σταθερό και με προοπτικές συνταξιοδότησης για το μέλλον, τα Copy προγράμματα είναι τυποποιημένα και η εκγύμναση περιλαμβάνει μια γύρω -γύρω όλοι στο σύνολο των οργάνων εκγύμνασης με τελική κατάληξη τα steps η τους διαδρόμους. Το μόνο που διαφέρει από το να το κάνεις το ίδιο μόνος σου στο σπίτι είναι ότι στο γυμναστήριο έχεις την δυνατότητα να δεις κόσμο και να νιώσεις καλύτερα, έτσι απλά.
Είναι πασιφανές ότι στην γυμναστηριακή μάχη που εξελίσσεται πολλοί δεν θα επιβιώσουν
Το γυμναστήριο κάποτε
Κοντά στο 1995 εργαζόμουν σε γυμναστήρια από τότε παρατήρησα ότι το γυμναστήριο είναι όπως ένα καράβι στην θάλασσα, πολλές φουρτούνες λίγες περίοδοι σταθερότητας. Αργότερα ως υπεύθυνος πωλήσεων συμπληρωμάτων διατροφής θυμάμαι κοντά στο 2003 πολλοί πελάτες μου ιδιοκτήτες γυμναστηρίων μου έλεγαν ότι με 45 και 50 ευρώ το μήνα το γυμναστήριο στέκεται και βγάζει κέρδος αλλά δεν είναι για όλο τον χρόνο. Επιβεβαιωθήκαν στην πορεία πολλοί τα παράτησαν και κυρίως αυτοί που πλήρωναν υπέρογκα ενοίκια. Κάποιοι το πάλεψαν με διαφορετικό τρόπο μπλέκοντας στην παρανομία και κρατώντας το γυμναστήριο ως βιτρίνα.. Ήταν κάποιοι τύποι!
Επίσης Θυμάμαι την αλυσίδα vis vitalis που μαζί με τα Universal studios εφήρμοσαν για πρώτη φορά τα ετήσια και τριετή συμβόλαια έως που έσκασαν κανόνι! Την εποχή ακόμη που το χρήμα υπήρχε. Κάποια συνοικιακά γυμναστήρια επιβίωσαν, επειδή είχαν λίγα έξοδα και άντεξαν η σε άλλη περίπτωση διότι οι ιδιοκτήτες δούλευαν στο δημόσιο πχ ως γυμναστές η υπάλληλοι δημόσιων υπηρεσιών και έγραφαν το γυμναστήριο στο όνομα της γυναίκας τους έτσι είχαν δυο μισθούς, του γυμναστήριου και του δημοσίου.. αθάνατο δημόσιο μέσα σε όλα είσαι!
Το μέλλον
Είναι πασιφανές ότι στην γυμναστηριακή μάχη που εξελίσσεται πολλοί δεν θα επιβιώσουν διότι διαχρονικά τα έξοδα θα τους καταβάλουν. Η οικονομική κατάπτωση προωθεί τον αθέμιτο ανταγωνισμό να κυριαρχεί. Το χειρότερο είναι πως ο διαγωνισμός προσφορών αναπτύσσει την νοοτροπία του φθηνού και του συμφέροντος αλλά εδώ δεν αναφερόμαστε σε πλειστηριασμό ειδών αλλά σε βελτίωση υγείας.
Βασίλης Χαλκιάς
Πηγή: bodyandstyle.net